Met welke lijm kan ik mijn hard plastic deksel van een zandfilter lijmen

Lekt als een gek

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (6)

Er is speciale lekkage kit in de handel bij bv de bouwmaat / serieuze bouw handel. Ik heb hiermee zelf dakpannen aan elkaar gelijmd.

Daarnaast hebben vijverspeciaalzaken speciale nit-giftige kit, welke op allerlei kunsstoffen kleeft, zelfs als deze nat is.

Toegevoegd na 2 minuten:
http://www.ecolan.nl/nl/rubber+vijverfolie/producten/lijmen+en+verbindingen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
em ja wat lekt er??

Als er een barst in de deksel zit dan moet je deze van binnen uit repareeren met glasvezel en Epoxy.

lekt de schroefdraad rondom de drukmeter. maak deze los controleer of de schoefdraad schoon en de juiste maat is. en monteer dit weer met wat teflontape.

lekt de deksel aan de rand, zorg dat je de juiste pakking er tussen heb zitten. als je dit niet hebt doe er shell bitumenkit tussen voor dat je de deksel er op zet. ( dit krijgt alles dicht )

suc6!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi en compleet.
+
Lijmpistool
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je moet weten van welk kunststof de deksel is gemaakt en dan is er wel een speciale lijm voor
Een handel in restauratie kan zo'n lijm leveren maar een bouwmarkt meestal niet
Je komt dan meestal uit op een lijm van het merk Araldit
Gerrit
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen idee waar het voor dient, maar zo te zien komt er nog aardig wat druk op de deksel te staan en is het de vraag of lijm voldoende is om dit te dichten maar vooral ook dicht te houden.

wellicht is het een optie om het te verdikken met een kunsthars zodat het ook stevig blijft. (polyester matje bv)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
All in one van bison. Dit is ook in het zwart verkrijgbaar en heeft veel duurzame toepassingen. Te koop in de Bouwmarkt.